Regeling Tegemoetkoming schade Ondernemers Getroffen Sectoren COVID-19 (TOGS)

Als uw onderneming behoort bij die sectoren die het meest zijn geraakt door de overheidsmaatregelen rond het Coronavirus, dan kunt u via de TOGS-regeling een eenmalige tegemoetkoming van € 4.000 ontvangen.

Voor wie geldt deze regeling?

De tegemoetkoming is voor die ondernemers waarvan de hoofdactiviteit overeenkomt met een van de vastgestelde SBI-codes. SBI staat voor Standaard Bedrijfsindeling: de code geeft aan wat de hoofdactiviteit van een onderneming is. De SBI-code bestaat uit 4 of 5 cijfers. Uw onderneming moet op 15 maart 2020 met deze hoofdactiviteit ingeschreven staan in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel.
Een overzicht van de vastgestelde SBI-codes vindt u hier: https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/tegemoetkoming-schade-covid-19/vastgestelde-sbi-codes

Waar vind ik de SBI-code van mijn onderneming?

U kunt de SBI-code van de hoofdactiviteit van uw onderneming opvragen bij de Kamer van Koophandel. Ook kunt u op de site van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) met behulp van de zoektool SBI-codes op basis van uw KVK-nummer controleren of de code van uw hoofdactiviteit overeenkomt met de vastgestelde SBI-codes.

Welke voorwaarden zijn verder van toepassing?

Naast de voorwaarden dat de hoofactiviteit van uw onderneming op 15 maart 2020 is geregistreerd onder een van de vereiste SBI-codes zijn ook de volgende voorwaarden van toepassing:

  • Uw onderneming is voor 15 maart 2020 opgericht en ingeschreven in het KVK-handelsregister;
  • In uw onderneming werken maximaal 250 personen;
  • U verwacht in de periode van 16 maart tot en met 15 juni 2020 een omzetverlies van ten minste € 4.000;
  • U verwacht in de periode van 16 maart tot en met 15 juni 2020 ten minste € 4.000 aan vaste lasten, ook na gebruik van andere door de overheid beschikbaar gestelde steunmaatregelen;
  • Uw onderneming heeft een fysieke vestiging in Nederland;
  • Uw onderneming heeft ten minste één vestiging met een ander adres dan uw privé-adres, of uw vestiging is fysiek afgescheiden van uw privéadres en heeft een eigen opgang of toegang. Voor bepaalde ondernemingen is deze voorwaarde niet van toepassing (horeca en ambulante ondernemingen);
  • Uw onderneming is niet failliet en heeft geen verzoek tot verlening van surseance van betaling ingediend bij de rechtbank;
  • Uw onderneming heeft de afgelopen twee jaar niet meer dan € 200.000 aan overheidssteun ontvangen.

De SBI-code van mijn hoofdactiviteit staat niet op de lijst

Het kabinet heeft op 7 april besloten om de TOGS-regeling nogmaals aan te vullen. De bijbehorende SBI-codes zijn in de lijst onder deze link aangepast en in de zoektool van de RVO (Rijksdienst voor ondernemend Nederland) SBI-codes opgenomen. Komt de hoofdactiviteit van uw onderneming overeen met een van de toegevoegde SBI-codes? Dan is het vanaf 15 april 2020 mogelijk de tegemoetkoming alsnog aan te vragen.

Om misbruik te voorkomen kunnen SBI-codes niet met terugwerkende kracht worden gewijzigd om in aanmerking te komen voor de tegemoetkoming. Zijn de bedrijfsactiviteiten wel goed geregistreerd, maar is hier in het verleden een onjuiste SBI-code aan gekoppeld, dan kunt u contact opnemen met de Kamer van Koophandel. Een correctie van uw SBI-code(s) kunt u telefonisch doorgeven aan KvK. Deze wijziging is gratis.

Als uw SBI-code niet aansluit bij uw feitelijke activiteit en u daarom de TOGS-regeling niet kunt aanvragen, dan kunt u een melding indienen bij RVO. RVO heeft inmiddels ruim 17.000 van dergelijke meldingen ontvangen.

Aanvragen

U heeft tot en met vrijdag 26 juni 17:00 uur de tijd om uw aanvraag in te dienen. De aanvraag kan alleen online ingediend worden. Hiervoor heeft u een eHerkenningsmiddel niveau 1 of hoger of DigiD nodig.

Heeft u vragen of hulp nodig bij de aanvraag, neem dan contact met ons op.

We gebruiken cookies om ons verkeer te analyseren.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings